İçeriğe geç

Kara Orman – Yeşile doymak – 2

Kara Orman yazımın 2. kısmına hoşgeldiniz. 1. kısmı okumak için tık tık

Kara Orman – Todtnauer Wasserfall / Todtnau Şelalesi

3. günümüzde otelin önündeki duraktan 7215 numaralı otobüse bindik. Yine şelaleye ve manzaraya doyduk. Bir ara sis bastırdı, 10 m önümüzü göremez olduk.

Burası çok turistik bir yer değil ama biz öyle yerleri daha çok severiz zaten. Otobüsle gelmemiz dolayısı ile yokuş aşağı ilerledik, bizim için daha kolay oldu.

Kara Orman - Todtnau Şelalesi'ne giderken
Kara Orman – Todtnau Şelalesi’ne giderken
Todtnau Şelalesi

Kara Orman – Schauinsland

Schauinsland yolundan

4. günümüzü Schauinsland’a ayırdık. Schauinsland 1284 m yükseklikte bir dağ. Teleferikle ulaşılan dağda kafeterya ve gözetleme kulesi bulunuyor. Biz teleferikle ulaşılan yolu değil bizi direkt dağa ulaştıracak kendi yolumuzu çizdik. Bunun için yine otelin önünden 7215 numaralı otobüse bindik, bir yerde indik ve yaklaşık 3 saat süren bir doğa yürüyüşü yaptık. Sanırım bu yürüyüşte Kara Orman gezimiz boyunca bizi en çok etkileyen manzaralarla karşılaştık. Zaten yazının devamında yazacağım sebepten ötürü Schauinsland’a varmadan manzaraya doymamız iyi oldu.

Bu güzel yolculuğun ardından Schauinsland’a vardık ve gözetleme kulesine doğru yola çıktık. Gözetleme kulesine vardığımızda her taraf sisti ve 10 m önümüzü zor görür haldeydik.

Schauinsland

“Kafede kahvaltı yapalım, sonra tekrar şansımızı deneriz.” dedik. Biz kafede Kara Orman pastalarımızı söylemiştik ki yoğun bir kar yağışı başladı. Hava durumunu kontrol ettiğimizde havanın düzelecek gibi olmadığını gördük. Zaten şahane manzaraların içerisinden gelmiştik, çok da sorun etmedik. Senenin ilk karını da Ekim ortasında gördükten sonra teleferik ile aşağıya indik. Tek yön teleferik ücreti 8,5 Euro. Aşağıya indikten sonra iki tramvay ile Freiburg’a ulaşabiliyorsunuz.

Freiburg

Gezimiz süresinde Freiburg’tan defalarca aktarma yaptık ve şehri gezmeyi son günümüze bıraktık. İstasyondan 5 Euro’ya dolap kiralayıp eşyalarımızı bıraktıktan sonra Freiburg’u keşfe çıktık.

Freiburg tarihi binaları, ormanın ortasındaki konumu ve sürekli hareket halindeki tramvayları ile sevimli bir öğrenci şehri. Şehrin merkezinde kadrajlara sığmayan kocaman bir katedrali var.

Kara Orman bizi en çok etkileyen gezilerimizden biri oldu, umarım okurken bu enerji size de geçmiştir. Yorumunuz varsa lütfen paylaşın. Sevgiler…